• 496.313 annoncer
  • 46.509 nye annoncer
  • 1.254.615 medlemmer
  • 5.028 online
Tråd startet: d. 18. december, 2011 · kl. 11.36
Sidst opdateret: d. 16. januar, 2012 · kl. 21.17
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 11.36)

led-lcd-plasma

har lige lidt info om foreks.plasma.
jeg forstår ikke folk der sælger plasma,de skriver foreks 55 tommer 800 hz og en masse info,i min verden stod der den anden dag,stor fed skærm total opløsning med de 800 hz,men det braste sammen der jeg snakkede med 2 uafhængige forhandler,der begge sagde plasma er yt,for det første er 800 hz det samme som et alm 100 hz lcd,og så har de det med at billedet fryser på skærmen ved stilbilled,så går der lige et stykke tid,inden det helt er væk fra skærmen,det må da være æv hvis man spiller xbox eller ps3,er der nogle der kan be-eller afkræfte det.
evt folk som har prøvet det selv,det er lidt æv at ofre mange penge på noget man bliver skuffet over.

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 12.12)

Plasma var godt..engang...det er blevet overhalet af LED-LCD...er bare bedre nu. Jeg har altid mistænkt plasma for at 'brænde ud' og det gør det.

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 12.26)

Svar til Hotnugger:
Ja, det vil jeg også sige. Dog er forskellen på LCD og LED ikke så stor, som den var tidligere. Personligt vil dog stadigvæk foretrække et LED fremfor LCD, men det er vel en smagsag.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 12.51)

Nu skal vi jo lige huske på at displayet (skærmen) er den samme i i begge typer...kun belysningen er forskellig...

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 14.01)

Kan godt være plasma brænder ud , men det ændre nu ikke ved, at kvaliteten er i top. Mener selv at jeg fint kan udtale mig i denne forbindelse da jeg har haft de nævnte typer..og sidder nu med en hammer lækker plasma .. Alle de sædvanlige floskler ang. plasma kan jeg ikke genkende... mit tv bliver brugt til alle tænkelige former..spil, film og alm. tv kiggeri.. alt i alt banker den fint de fleste tv på plads.
Vandrehistorie om man ik kan se ordentlig tv om dagen og billed indbrændning..Det er altså år siden..det var et problem.

Mit tv er lysår bedre om dagen end mit lcd var.. og det var altså ik et gammelt og billig model.. den fik et halvt år i min stue ..da jeg af ren nysgerrighed kiggede på et plasma..har aldrig fortrudt mit køb.

PS. godt råd.. flatpanels er et supergodt sted at chekke modeller ud.. plasma eller ej

Man får mega meget tv i et plasma......jeg kan sige det fordi.. jeg har et ;o) har i ??

Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 14.12)

Ingen tvivl om dit TV har et flot billede...jeg tror bare ikke så meget på holdbarheden...de bliver dælme varme de små plasma-celler og mister intensitet. Det kan godt være der er opgivet til 60.000 timer, men ikke ved den lysstyrke de kan klare i dag, men en styrke hvor de er faldet så meget hvor de for længst er smidt ud

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 14.47)

Format krig er jo ikke nyt.. diskussionen giver mig flashback til 80erne, hvor krigen stod på videoformat.. Betamax vs VHS.. mig bekendt var Betamax overlegen i billedkvalitet ..VHS var billigere at producere og hvilket i sig selv, logisk nok, vejer tungt på den økonomiske vægtskål.

Plus det faktum at sexindustrien også smed flest videoer ud på...gæt engang ???? VHS..(dengang havde man jo ikke internet i private hjem)

Så mange måtte så smide, Betamaxen i et hjørne og snuppe sig en VHS.

Hvad er så pointen i min lile historie..

At man godt kan dø som format, selv om potentialet er på højde eller endda bedre.. Har selv, brugt oceaner af tid på at finde ud af hvad er godt og hvad er skidt Lcd eller Plasma..

Det fede er dog at denne gang... formatkrig eller ej.. begge kan bruges, om så plasma uddør.

At du får en sådan forklaring angående plasma i din tv butik, ser jeg kun som dårlig rådgivning..men hælder nu mest til alm. forretningsmæssig dovenskab..nemmere med et format ikke så meget at forklare, kurser, lager etc.

Prøv evt. at gå i de små special butikker som heldigvis stadig findes.. de ved hvad de snakker om... fordi de ligesom dig, gerne vil høre god lyd og opleve intensitet i billeder.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. december, 2011 · kl. 15.28)

Jeg tror aldrig på hvad de de siger butikkerne...de skal jo bare have noget over disken..kommer der heller aldrig.- Selvfølgelig findes der undtagelser. Det er rigtigt Betamax uddøde...selvom det faktisk havde den bedste billed-kvalitet...det levede dog videre som U-matic. BTW...jeg har været med fra starten...som tekniker og har mit sjov med de allertidligste (se link) systemer og hele vejen frem til idag.

http://www.radiomuseum.org/r/philips_video_recorder_el3400_el.html

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 19. december, 2011 · kl. 22.57)

Svar til benno43:
jeg er nødt til at indrømme jeg er plasma fan. det kan godt være der er risiko for burn inn som dog er blevet total elimineret med de nyere modeller. er dog også sikker på at ALLE der ved lidt om tv er enige med mig at plasma er for folk der ser film i mørket... det er klart de skarpeste farver og bedre billede. desværre er der dem der mener lcd kan følge med. de total uvidende der omtaler lcd som gudemateriet inden for tv skærme BAH. der er en grund til at man nu kalder det LED. netop fordi LCD er forældet og udgående mener dog at korrekt plasma har sine fejl og mangler.. men set fra objektiv vinkel har LED og LCD det skam også. plasmaets største fejl er høj opløsning med en sidegående kameravinkel lacker det ofte ellers er der plasma slør som kan forekomme... det er til gengæld en lille pris at betale i forhold til led og lcd der ikke kan skelne foreksempel en fodbold fra sin bane, 3D er også MEGEt bagud i forhold til plasma da billedet igen er bedre gengivet i farverne
men i bund og grund er det med de tre typer som det er med bilejere... DER ER KUN ET MÆRKE DER DUR. og alle mener de har ret i at lige deres mærke er det bedste der er
held og lykke og ang plasma og playstation. det genere sku ikke mig på min 50" som snart bliver lidt mindre men helt bestemt igen et PLASMA

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 19. december, 2011 · kl. 23.01)

og angående det med hz. divider udbyderens "skrevne" tal med fire. så har du den rette hz måling. uanset hvilken model det kan nævne phillips har en 800 hertz der reelt kun er 60 hz. panasonic en på 600 hertz der reelt kun er 100hz

Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 19. december, 2011 · kl. 23.03)

sidste ting... overvej hvad du bruger dit fjernsyn til. stillbilleder pc arbejde og sådan køb en LED film og bio stemning køb en plasma

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 20. december, 2011 · kl. 01.05)

Hotnugger skrev:
Nu skal vi jo lige huske på at displayet (skærmen) er den samme i i begge typer...kun belysningen er forskellig...

Ja rigtigt... Og derfor er LED teknologien meget overlegen den almindelige LCD teknologi.

Plasma er noget skidt ... Og ja - i forhold til de gamle LCD skærme var plasma billedmæssig overlegen men underlegen på alle andre områder. Og har du plasma, dør det på et tidspunkt. De holder ikke til noget.

Lig lidt ekstra når du handler og køb et LED tv - alt andet er fra igår.

stema5 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#13 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 20. december, 2011 · kl. 01.20)

Det er rent vrøvl at påstå at LCD og LED er lige gode. Ja -de er baseret på samme teknologi (LCD) -men forskellen ligger i baggrundsbelysningen. Forenklet kan man sige, at de som kaldes LCD, belyses af en række "lysstofrør" bagfra, hvor LED belyses af lysdioder. Men her er der også forskel, da nogle er "edge LED" (billigst) hvor dioderne sidder rundt langs kanten -mens de dyrere modeller har lysdioder bagved -inddelt i sektioner som kan slukkes/dæmpes der hvor billedet skal være mørkt. De giver et bedre sort-niveau end LCD hvor der jo er ensartet lys bagfra hele tiden. Hvad angår Plasma, så er det de andre langt overlegen hvad angår billedkvalitet -både farvegengivelse og sortniveau er langt bedre. Hvis man sætter sig ind i emnet, vil man også erfare at filmentusiaster for det meste foretrækker plasma. En test i Søndagsavisen fornylig fortalte også at plasma stadig er bedst. Det er også indtrykket man får når man ser på "flatpanels.dk".
Desuden er plasma tv faldet i pris, de er blevet tyndere og bruger mindre strøm end tidligere -så problemet med varme eksisterer stort set ikke længere. Hvad angår levetiden, så er det rigtigt at plasma tidligere mistede noget af farverne efter 4-5 år. Det vides vel ikke hvor længe de nye holder farverne. Men som udviklingen er nu, er der vel ikke mange som beholder deres tv i 10-15 år som i de "gode" gamle dage med billedrør...Jeg har da forøvrigt også hørt om mange LCD som er gået i stykker efter 4-5 år.
Allervigtigst er selvfølgelig at man selv går ind til en forhandler og sammenligner. Jeg var hos flere forhandlere og så på mere end 100 forskellige før jeg besluttede mig for et LG plasma.
Der er så også forskel på hvad folk syntes er godt. Jeg har oplevet folk som har et billigt Prosonic med elendigt billede -de kunne så heller ikke finde ud af af at indstille det ordentligt (hvilket måske kunne forbedre det minimalt). Mennesker var orange i hovederne -og det som skulle være sort var gråt, der var efterslæb ved hurtige bevægelser osv, osv...
Men de syntes det var rigtig godt...Jeg kunne ikke lade være med at spørge, hvornår de sidst havde set folk med orange hudfarve i den virkelige verden...Nogle er uden for pædagogisk rækkevidde
Hvad angår udseende, så har LCD tv også de tykkeste kabinetter på grund af konstruktionen.
Den eneste grund til at LCD tv stadig er på markedet er at de er billigst at producere.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 20. december, 2011 · kl. 01.45)

nu elsker jeg, koncise svar, gerne logisk opbygget, men også gerne underbygget,, vil da gerne vide, hvad du mener når du skriver ..plasma dør..de holder ikke til noget.

Er ikke så meget i tvivl om en ensrettethed, angående format.. som jeg også har skrevet i overstående... men det ændre, stadig ikke på plasmas kvaliteter.

Men du skriver, de holder ikke til noget... hvad betyder det??

Venter spændt på en forklaring, som kan oplyse os,,,plasmafolket (fra igår) :o)

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 20. december, 2011 · kl. 01.56)

Nå øv..mit svar røg så under stemas5..det var henvendt til (Huset Med Stemmerne)..har så efterfølgende læst, overstående gode indlæg..tak for den.

Iøvrigt for nyligt læst, at med de nye plasma siger man 20 til 25 år før en halvering af kvalitet..og som du skrev, de fleste skifter jo længe før.. så ja, en stadig forbedring på alle fronter

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: