VW Bobbel fra 1954 sælges

VW Bobbel fra 1954 sælges

114.999 kr.

Sælger denne fine vw bobbel fra 1954. Den skal synes næste gang i 2031, så Ca. 7,5 år til næste syn. Der er monteret en pumpemotor i den med dobbelt karburator. Jeg har den originale motor med nummermatch til bilen, som kan medfølge for lille merpris. Den står generelt i pæn stand, men har rust på frontpladen mellem forvindue og forklap. Sæderne er de originale fra ny, og fremstår slidte. Der er monteret luftundervogn på den, som den kører godt med. Derudover er der sprintstar fælge på den med nye dæk. Bemærk, at den har originale hjertebaglygter og afviservinger. Der er lavet shortshift på den, så gearskift kører godt. Kan ses i Djeld ved Vinderup. Byttes ikke.

Vinderup·man.

VW Bobbel 1200 1961

VW Bobbel 1200 1961

48.000 kr.

Da jeg lidt har mistet interessen og hellere vil bruge pengene på noget andet sætter jeg hermed mit bobbel projekt til salg. Hele toppen har fået lavet ALT rust. Herefter er den blevet strippet for maling og fået blæst kanterne og den smule overflade rust der var i motorrum og torpedo er også blevet blæst. Herefter epoxygrundet. Dele der er skiftet på toppen: Inderskærme foran højre og venstre. Gode nye originale. Nye paneler i den bedste kvalitet der findes (green) Samme med for og bagpanelet. Der er også sat ny inderskærm/bagskærm i bagved som er skiftet helt ud til spidserne. Heraf den venstre fundet 100% original. Dørene har fået samme tur som toppen. Motoren starter med det samme og kørte som en drøm da den blev pillet ud. Jeg har video af den kører. Gearkassen fik lige ledes nyt olie som dog er rendt lidt ud pga gummiet ved trækakslerne er blevet utæt. Der sidder nye bremsecylindre og bremseslager på. Bunden er stadig monteret med gearkasse og forbro bremser hjul osv. Der er et par enkelte bitte små huller som skal svejses. Forklappen mangler at få lavet rust. Men det er ikke særlig meget. Sæderne er som nye. Det ligner at der har været overtræk på dem fra ny. Der medfølger nogle nye dele som er: Nye skærme 4 stk. som er tilpasset. Brugte små baglygter som er rustfrie. Måtter Sort stof bund Nye rustfrie lister Ny forrude Der er træk til. Jeg har den gamle reg attest og købsbevis på at jeg har købt den. Det er den originale motor og gearkasse som stadig sidder i bilen i følge det information man kan finde på nettet. Da jeg skildte den af har jeg pakket alle delene ned i papkasser og poser så alt er der plus en masse ekstra dele jeg har købt igennem tiden. Og det ligger tørt og godt. Det eneste jeg ikke har er bagklappen. Den var meget råden og der var en som kunne bruge et stykke af den til at reparere hans egen. Hvis den har interesse så er du mere end velkommen til at komme og kigge. Og evt give et bud.

Høng·19. nov. 2023

Volkswagen Type 1, også kaldet Volkswagen Beetle, "el auto del pueblo", "vocho", Käfer, Garbus, Fusca, Carocha, Cocinnella, Volkswagen 1200, 1300, 1500 var en bagmotor, baghjulstrukket økonomibil, der blev fremstillet af Volkswagen fra 1938 til 2003. Den var den oprindelige Beetle og den mest producerede bil i historien med over 21 millioner fremstillede biler. Type 1 kunne fås som 2-dørs sedan eller cabriolet. Motorvarianterne var en 1100 cc H4 (benzin), 1200 cc H4 (benzin), 1300 cc H4 (benzin) eller 1500 cc H4 (benzin). Som gearkasse kunne vælges en 4-trins manuel "Schaltgetriebe" eller en 3-trins automatisk gearkasse. Hjulafstanden var 92 tommer og længden 150 tommer.