Honda Civic Ej9

Honda Civic Ej9

25.000 kr.

Prøver lige igen Nu er der chancen for at eje en rigtig drengerøvs bil fra midt 90'erne. Det en Honda Civic 1.4 90hk non V-tec. Specielt ikke særlig hurtig, men er pisse sjov og køre i. og gir en masse opmærksomhed Den starter og kører godt. Den har fået Brembo bremser foran for ca 3 måneder siden, lidt styretøj. Lige fået skiftet Olife, filter tandrem og vandpumpe, så den er bare maks klar til den nye ejer Årgang 1996 - dermed klassisk, billig i forsikring, vægtafgift på 1730,- halv årligt. Den har kun lige rundet 197.000, stiger dagligt, så kun lige kørt til Står okay pæn , taget i betrækning det dårlig rust arbejde tidligere ejer har lavet (kan se på billederne), der er selvfølgelig lidt buler og ridser, blev poleret for en måned siden Bagskærme er ikke så pæne, og burde enlig skiftes hvis den skulle stå 100%, men burde ikke være så galt at den ikke skulle gå igennem næste syn, som er i december næste år. Obs, Std rat er i Bladet gode dele den har Brianpot Cnc fræst bærearme Gevind undervogn Camberarme Bananskrald Type-r underlæber Shortshift Anlæg for ca 5k Evt. bytte, igen "kedelige" biler FAST pris 25.000, med de gode dele, Kan gå med til 20.000 uden gejler ting og anlæg Skriv endelig hvis i har spørgsmål Befinder sig i 4534 Hørve, i Vestsjælland, kan sagtens fragte mod betaling

Hørve·14. nov. 2023

Honda Civic er en serie af små biler fremstillet af Honda. Civic'en er blevet produceret i fem forskellige karrosseriformer, herunder tre generationer af den to-dørs hatchback og fire generationer af den fire-dørs sedan. Civic coupé blev genintroduceret til modelåret 2006. Den nuværende generation af bilen fås som en 5-dørs liftback eller 4-dørs sedan. Den første Honda Civic blev introduceret i 1972 som en to-dørs hatchback, efterfulgt af en fire-dørs sedanversion i 1973. Begge var baseret på Honda N600-platformen. Den oprindelige Civic havde forhjulstræk og et helt nyt motordesign kaldet CVCC, som gjorde det muligt at opfylde de amerikanske emissionsstandarder uden brug af en karburator. CVCC-motoren var en tværgående linjefiremotor med en enkelt overliggende knastaksel og hydrauliske ventilløftere, som Honda kaldte sit PWC-design (Pressure/Work Compound). I 1978 blev Civic'en revideret en smule for at løse mindre problemer i den oprindelige model, såsom rust omkring baglygterne, justering af forlygternes sigte og støj fra baghjulsophænget.