Ford Capri 3,0 GT

Ford Capri 3,0 GT

119.900 kr.

GT, 1973, 3 døre, 87000 km, Ford Capri 3000 GT Mk II model 1974, hvor der engang er ilagt en 2,0 OHC motor og 5 gear, original motor er desværre ikke til stede. Bilen har stået stille siden engang midt i 80'erne indtil 2017 hvor den blev veteransynet og indregistreret i 2018. Bilen har fået en MK III makeover under renoveringen og Malet i Astor Grey-Metal i 2005, Bilen er Dansk fra ny og indregistreret som Ford Capri 3000 GT som der også står i registreringsattesten. Der foreligger Standard-typegodkendelse på køretøjet. God rustfri karosse, Mulighed for køb uden udbetaling, se mere på www.ez-biler.dk hvor du kan søge lånet, med en månedlig ydelse fra 1.661 kr

Them·19. apr.·EZ Biler ApS

Fremhævet
Ford Capri 2,3 GT

Ford Capri 2,3 GT

119.900 kr.

GT, 1975, Rød, 3 døre, 56000 km, Ford Capri 2,3 Ghia Automatic , alu. Meget sjælden og utrolig fin Capri Ghia fra 1974 med original soltag. Komplet ny dobbelt udstødning som lige er sat på. Bilen har stået stille i garage i 20 år og for 10 år siden taget frem igen og restaureret samt malet og siden kun kørt ca 500 km. Bilen er i rigtig god stand og en rigtig god investering. Bilen er lige blevet importeret her til landet

Them·19. apr.·EZ Biler ApS

Fremhævet
Ford Capri er en mellemstor coupé, som blev fremstillet af Ford Europa mellem november 1968 og december 1986. Bilen blev designet af Philip T. Clark og var beslægtet med Ford Cortina og Ford Taunus TC. Capri var en succes i sit markedssegment med over 1, 9 millioner producerede biler i løbet af sin produktionsperiode. Bilens efterfølger var Ford Probe, som selv blev erstattet af Ford Puma. den første Capri, Mk I, blev lanceret i november 1968 og var tilgængelig som coupé eller cabriolet. Den var udstyret med Fords nye Kent OHV-motor med en kapacitet på 1991 cc (122, 3 cu in), der producerede . Designet var blevet påvirket af Ghias arbejde på den tidligere Ford Mustang, som oprindeligt var blevet designet til et planlagt joint venture mellem Ford og Fiat, inden den blev lagt på hylden af Henry Ford II, da han blev utilfreds med det italienske design indtil da.